To search this blog

Sunday, January 10, 2021

Thondaradippodi Azhwar Sarrumurai 2021 - மண்டங்குடி தொன்னகரம்

Thondaradippodi Azhwar Sarrumurai 2021  -

மண்டங்குடி  மன்னியசீர் தொண்டரடிப்பொடி தொன்னகரம்

 


Sugar is the generic name for sweet-tasting, soluble carbohydrates, many of which are used in food.  The Agro based sugar mills play an important role in the economic growth of rural areas with the sole aim to generate large scale direct employment. Apart from that, a lot of indirect employment to rural population is also provided. Tamil Nadu Sugar industry is responsible for about 10% of the total sugar production in India. Majority of sugar units in Tamil Nadu lies with the cooperative sector, with some private players' also gathering momentum. Ever invested in Sugar Company shares – more so, in Thiruvarooran Sugars ?

 



Today 10th Jan 2021  is a day of great significance ~ Kettai in the month of Margazhi – commemorating the birth of Thondaradipodi Azhwar.  இன்று மன்னிய சீர் மார்கழியில் கேட்டை திருநக்ஷத்திரம்.   சோழநாட்டில் திருமண்டங்குடி என்ற சிற்றூரில் பராபவ வருடம், மார்கழி மாதம், கேட்டை நட்சத்திரத்தில்  பெருமானின் வைஜயந்தி வனமாலையின் அம்சமாகக் கருதப்படும் தொண்டரடிப்பொடி ஆழ்வார் அவதரித்த தினம்,   ஆழ்வார் சாற்றுமுறை இன்று :   முதல் ஆயிரத்தில் திருமாலை 45 பாசுரங்களும் திருப்பள்ளியெழுச்சி 11-ம் பாடியுள்ளார். எளிய தமிழில் உள்ளத்தைக் கொள்ளை கொள்ளும் பாசுரங்கள் தொண்டரடிப் பொடியுடையவை. இவர் பாடிய  தலங்கள் ~ : திருவரங்கமும்  நாம் பார்க்க முடியாத பரமபதமும். 

 




 தொண்டரடிப்பொடி என்பது ஒரு வகையான புனைபெயர். வைணவ மரபில் பகவானின் அடியார்களின் திருவடிகளின் தூசுகூட புனிதமானது என்கிற நம்பிக்கையின் அதீத வடிவமாக தொண்டரடிப்பொடி என வைத்துக் கொண்டார்.  இவரது இயற்பெயர் விப்ர நாராயணன்.  திவ்ய பிரபந்தத்தில் பிறிதோர் இடத்தில கூட 'இப் பாததூளி படுதலால் இவ்வுலகம் பாக்கியம் செய்ததே' என்று வருகிறது.  அனுதினமும் காலை எல்லா திவ்ய தேசங்களிலும் எம்பெருமானை பள்ளி எழுப்பும், திருப்பள்ளியெழுச்சி இவரது பாசுரம்.

 

No body would do mistakes, if they are humble and realize that ‘life on earth is short’ and can come to an end very suddenly.   It is another matter that who firmly follow Sriman Narayana would never indulge in wrong activities.

புரளும்போது அறியமாட்டீர்-

இந்த சரீரமானது எப்போது நிலத்தில் சாயும் என்ற சமயத்தை அறிந்தவர் அல்லீர்

 

The main tenet of Vaishnavism is ‘total surrender’ (saranakathi) to God.  In one of his poems – “OOrilen Kaaniyillai” – this Azhwar has sung :  “  I have no place; no properties; no relatives; none other than you; I know only your Lotus feet in this material world and cannot but cling to your Lotus feet; O Lord of Blue hued sky colour! You  are my  only refuge. I am crying towards you, Oh the Lord of Arangam (Srirangam) only you can clear me of all my sins and do good for me”

 



 

ஒருவில்லால் ஓங்கு முந்நீர் அடைத்து உலகங்களுய்ய*

செருவிலேயரக்கர் கோனைச் செற்ற நம் சேவகனார்*

மருவிய பெரிய கோயில் மதிள் திருவரங்கமென்னா*

கருவிலே திருவிலாதீர் காலத்தைக் கழிக்கின்றீரே.

Very powerful message from this Alwar.  What should one do in this World without whiling away time ~ other than chanting the names of Sriman Narayana, the only Saviour who is worshipped in the famed Thiruvarangam Periyakoil. It is He (in Rama avathar) parted the Ocean with a single bow and relieved the World of its trouble by killing the Rakshas chief in the battle.  Just chant His names all the time.  

Vipranarayanar   was born in Chozhanadu at a place called Mandangudi.

 

மண்டங்குடி என்பர் மாமறையோர் மன்னியசீர்

தொண்டரடிப்பொடி தொன்னகரம் - வண்டு

திணர்த்தவயல் தென்னரங்கத்தம்மானைப் பள்ளி

உணர்த்தும் பிரான் உதித்த ஊர்.

 

~ the introductory lines to his prabandham “Thirumaalai” by  Thiruvaranga Perumal Araiyar.  ஸ்ரீ திருவரங்கப் பெருமாள் அரையர் ஸ்வாமி அருளிச் செய்த தனியன்:  

தமிழ் ஒரு இனிய மொழி.  நம் ழ்வார்களோ  அந்த அமிழ்தில் திளைத்தவர்கள்.  இங்கே வண்டு  திணர்த்த வயல் என்றதும் வண்டுகள் நிறைந்து இருக்கும் கழனிகள் என கொள்ளலாகாது;  திணர்த்தல் என்றால் -  நெருக்கமாதல் ; கனமாகப் படிந்திருத்தல்.  இதன்படியே - வண்டல் மண் கனமாகப் படிந்து அதிலே  வளமான பயிர்கள் விளையும் வயல்கள் சூழ்ந்த திருவரங்கத்தில் எழுந்தருளி இருக்கும் அரங்கநாதப் பெருமானை துயிலெழுப்பப் பாடல்கள் அருளவே (ஒரு சூரியன் போல) ஒளியோடு தோன்றிய, நிலைபெற்ற பெருமை வாய்ந்த, தொண்டரடிப்பொடியாழ்வார் அவதரித்த பழமையான தலம் திருமண்டங்குடி என்று நான்மறையாளர்கள் பகர்வர்.  

Today  marks the birth anniversary (sarrumurai) of  Thondaradippodi Aazhwar  (kettai nakshathiram in the month of Margazhi).. ..  Thondaradipodiar gave us - “Thirumaalai” (45 songs) and  Thirupalli Ezhuchi (10) which are sung everyday to wake up the Lord.  He sang about Thiruvarangam  and Paramapatham.   

Azhwar in his early days started doing pushpa kainkaryam by maintaining a Nandavanam.  In between, he was attracted by worldly pleasures, started following a woman Devadevi by name – only to realize the lotus feet of Lord as nonpareil and surrendered himself to Him and to His service.  He was attached to the Lord that he found the soil at the feets of Srivaishnavas as the best one to be liked and hence regarded Bagavathas of Emperuman as serving to Thyself.  He preferred calling himself ‘Thondaradippodi’ – the loose soil at the feet of those serving the Lord.  

His avatharasthalam  Thirumandangudi is in Chozha nadu near Kumbakonam,  the nearest landmark being Thiruvarooran sugars factory.  A few years ago, after having darshan at Kabisthalam Sri Gajendra Varadhar, travelled via Umayalpuram took a left turn in around 2 kilometers – sugar of mill of Thiru Aarooran Sugars (around 10 kms from Kabisthalam) and less than that from Swami Malai – there are two other divyadesams of Thiru Adhanur and Thiru Pullam Poothamgudi nearer…….. this place is  known as Mandangudi…  

At this place of Thondaradi Podi Azhvaar i.e., Mandangudi, Lord Ranganatha is seen in a rare standing posture.  Azhwar dedicated himself to serving the God at Thiruvarangam and sought darshan of the Supreme Lord Ranganatha – who yielded by providing him a special standing darshan.  It would appear that the same Lord Ranganatha of Sri Rangam has just stood up to provide darshan to His devotees here.  Here at Mandangudi, we have Lord Ranganatha in a standing posture alongwith Sridevi and Bhumadevi.  The Uthsavar is Azhagiya Manavalar. There is separate sannadhi for the Thayar also.  Just before the Perumal sannathi, there is the sannadhi of Azhwar.  Here Thondaradip Podiazhwar is seen alongside Thirupathi Balaji and Thirumalirumcholai Azhagar.   

திருவரங்கனை அனுபவிக்கும் சுகத்தை    விட இந்திரலோகம் ஆளும் பதவி கொடுத்தாலும் கூட வேண்டேன்  என பாடிய ஆழ்வாரின்   புறப்பாட்டின் போது, திருவல்லிக்கேணி திவ்யதேசத்தில் எடுக்கப்பட்ட சில புகைப்படங்கள் இங்கே :  

In the last century there were Cinemas based on puranas and in Dec 1938 came the film titled “Vipra Narayana” – directed by A. Narayanan; dialogue – Somayajulu; Songs – Narayanan Vathiyar; Actors : Kothamangalam Seenu, D Suryakumar, TV Rajasundari, Ds Krishnaveni and others.  One cannot think of such films in the era where they parody Gods and comedians always talk gibberish thinking that they are questioning faiths. Let us shun such people and never encourage such things.  

Today at Thiruvallikkeni divyadesam – there was periya mada veethi purappadu of Azhwar with Sri Parthasarathi perumal and here are some photos taken during the evening purappadu.  

***தொடையொத்த துளவமும் கூடையும் பொலிந்து தோன்றிய தோள்

தொண்டரடிப்பொடி  என்னும்   அடியனை 

அளியனென்றருளி உன்னடியார்க்கு ஆட்படுத்தாய் !  பள்ளி எழுந்தரு ளாயே!! 

 

~adiyen Srinivasa dhasan.
[Mamandur Veeravalli Srinivasan Sampathkumar] 
10.1.2021. 

PS :  in case you remember the first para – and want to know something on the financial position of Thiruvarooran Sugars, do read this footnote.  

At present, the sugar industry in Tamil Nadu stands in a total mess similar to that of the other rural industries. The sugar industry had faced a boom in the 1980s but the crisis era started from 1990, all after the economic liberalization. With the surge in the procurement price of sugarcane, surplus production and reduction in the open market sugar price, directed the industry and the sugar factories, thereafter to have a glut of stocks. Tamil Nadu sugar industry comprises of 41 Sugar Mills in Tamil Nadu, with 16 of them in the co-operative sector, 3 sugar mills in public sector and 22 Sugar Mills in the private sector. At present, around 38 Sugar Mills are operational,  some are not functioning having fall in debts. !!

During Covid times, in June 2020, the Chennai bench of the National Company Law Tribunal (NCLT)  granted an extension of the time frame for finding a revival plan for Thiru Arooran Sugars, which is under insolvency proceedings. In June 2019, NCLT had ordered initiation of corporate insolvency proceedings against the company in a petition filed by the State Bank of India for alleged default of Rs. 149.36 crore. The account was declared a bad loan or non-performing asset (NPA) in 2018, by the consortium of lenders.   The time limit for identifying a prospective bidder could not be followed due to the size of the company and the huge volume of arrears of accounting work kept pending for almost six months, the resolution professional said.  

Last month, the Committee of Creditors of Thiru Arooran Sugars, one of the oldest sugar mills — set up in 1954 in the state — last week rejected the resolution package submitted by Kals Group lobbing the ball back to National Company Law Tribunal (NCLT).  Set up in the rice bowl of Tamil Nadu at Vadapathimangalam, the mill had the  capacity to crush more than 5,000 tonnes of sugarcane a day, across two locations. It was one of the earliest in setting up a cogeneration plant. Successive monsoon failures, unremunerative cane prices and crashing sugar prices sent the industry into a tailspin, dragging along several mills including Thiru Arooran Sugars. More than 13 of the 25 sugar mills in the state are non-performing assets on the books of the banks.  

The petition for resolution under the Bankruptcy Code was filed by SBI claiming dues of Rs 149.4 crore. An SBI led consortium of lenders which includes PNB, IDBI Bank, UCO Bank, Union Bank of India and Standard Chartered Bank lent Rs 159.9 crore to the company in 2016.












 

  

1 comment: