வல்வினை என்றால் என்ன .... அவை நீங்கி நன்மை பயக்க என்ன
செய்ய வேண்டும் ?
தமிழ் வினையடிச் சொற்களை அவை ஏற்கும் கால இடைநிலைகளின்
அடிப்படையில் மெல்வினை, இடைவினை, வல்வினை என மூன்று முக்கியப் பிரிவுகளாகப் பகுக்கப்படுகின்றன.
வகர எதிர்கால இடைநிலை பெறுவன மெல்வினை.
பகர எதிர்கால இடைநிலை பெறுவன இடைவினை
ப்ப் என்ற ஈரொற்றைப் பெறுவன வல்வினை.
இது இலக்கணம்.
.. .. வல்வினை என்பதன் அர்த்தம் : வலியதாகிய
ஊழ் ; தீவினை ; கொடுஞ்செயல் ; வலியதாகிய தொழில். ஊழ் அல்லது கர்மா அல்லது வினைப்பயன் உளவியல்
மற்றும் அண்டவியல் சார்ந்த முக்கியமான கோட்பாடுகளில் ஒன்று ஆகும். எளிமையாகச்
சொன்னால், மனிதனின் நல்வினையும் தீவினையுமே சீவனின் (ஆன்மா) மறுபிறவியைத் தீர்மானிக்கின்றது என்பது கொள்கை.
எம்பெருமான் ஸ்ரீமன் நாரணனை சரணடைந்தால் எல்லா கொடுவினைகளைகளும் நீங்கி நன்மையே
பயக்கும்.
எம்பெருமானுக்கு இடுவதற்கு இன்னபொருள்தானென்கிற நியதியில்லை. அது போலவே, எம்பெருமானுக்கு எது பணி? என் பணி எது?
என ஆராய வேண்டியதில்லை. திவ்யதேச புறப்பாடுகளின்
பொது எம்பெருமான் கூடவே நடந்து சென்றாலே, எத்தகைய கைங்கர்யங்கள் செய்யலாம் என்பது புலப்படும்.
Till the time of its acquisition by the British in 17th century, Triplicane was a village along with
adjacent village of Pudupakkam. Its history is closely linked to the
iconic Sri Parthasarathi swami temple. After Triplicane passed into
the East India company’s hands in 1676 by a firman of Sultan of Golconda, the
company leased it to its chief merchant Kasi Veeranna. Triplicane
figured prominently during the invasion of the Carnatic in 1740. In
Sept 1746, when the French Commander La Bourdannais attacked Madras, a body of
French troops encamped on the east side of the temple. In a rough
sketch plan of Madras about 1746 the grand Pagoda of Triplicane, the temple
tank and French embankments have all been marked writes Ranganadham Chetty in
History of Triplicane book compiled in 1948.
In the
latter half of 1749, Madras was finally handed over to the
English. Triplicane, thereafter became the
residential suburb of English merchants who built several garden
houses along or near the south bank of the Cooum, then called as Triplicane
river. The modern day Triplicane (the temple) has four arches on each
direction. Sri Parthasarathi visits these arches on some occasions –
He passes through the North arch at Nalla thambi St on Masi magam day; Southern
arch – during Ekkattuthangal, Kodai Uthsava sarrumurai .. on thiruther (Sri
Parthasarathi & Sri Narasimhar on 7th day evening of their
respective Brahmothsavams) visit the arch on the Eastern side i.e., on beach
road.
மதுவார்
தண்ணந் துழாயான்* முது வேத முதல்வனுக்கு **
எதுவேதென்பணி
என்னாது - அதுவே ஆட்செய்யும் ஈடே **
அழகிய தேன் ஒழுகுகின்ற குளிர்ந்த திருத்துழாய்மாலையை அணிந்துள்ளவனும். மிக உயர்ந்த, தொன்மையான, வேதங்களால் முழுமுதற்கடவுளாகச் சொல்லப்பட்டவனுமான பெருமானுக்கு தகுதியாகச் செய்யக் கூடிய கைங்கரியம் ஏது? - அவற்றில், நான் செய்யக் கூடிய கைங்கரியம் ஏது? .. ..என்றெல்லாம் சிந்தித்து, பொழுது கழிக்காமல் கைங்கர்யங்கள் அடிமையாய் செய்வதே உகப்பு என்கிறார் ஸ்வாமி குருகூர் சடகோபன் எனும் நம்மாழ்வார்.
On the day of
thiruther, Sri Parthasarathi (today) and Lord Thelliya Singar
(during Ani brahmothsavam) remain in the Thiruther till
evening during which time Bakthas can ascend and have darshan. In the
evening occurs the usual ‘pathi ulavuthal’ and purappadu, after which
‘thotta thirumanjanam’ would take place. This used to happen in the cool
Vasantha Mantapam situate in Venkata Rangam Street – unfortunately, this
is no longer there and thirumanjanam takes place in the Andal neeratta mantapam
now a days.
Here are some photos of Thiruther thirumbukal purappadu at Thiruvallikkeni divyadesam this evening.
adiyen Srinivasadhasan.
Mamandur Veeravalli Srinivasan Sampathkumar
09..02..2021
Very nice
ReplyDelete