We adore and love our
Lord so much that we see Him the way the ordinary mortals do ~ though the
Supreme is above everything and can never be estimated or understood – but is
the lovely blind faith and love unto Him that made Azhwargal and Acharyars to
initiate the Uthsavams and other rituals to the Supreme Lord – in the manner
that we want Him to have. We have the system of sending Lord to sleep and
waking Him up with Suprabatham / Thiru Palli Ezhuchi. ~ and this
Mandangudi gave us the Azhwar who rendered the poems in praise of Lord
Thiruvarangar and waking Him up every day..
Today 4th Jan
2019 (Friday) is a day of great
significance ~ Kettai in the month of Margazhi – commemorating the birth of
Thondaradipodi Azhwar. இன்று மன்னிய சீர் மார்கழியில் கேட்டை திருநக்ஷத்திரம். சோழநாட்டில்
திருமண்டங்குடி என்ற சிற்றூரில் பராபவ வருடம், மார்கழி மாதம், கேட்டை நட்சத்திரத்தில்
பெருமானின் வைஜயந்தி வனமாலையின் அம்சமாகக் கருதப்படும் தொண்டரடிப்பொடி ஆழ்வார்
அவதரித்த தினம். ஆழ்வார் சாற்றுமுறை இன்று : முதல் ஆயிரத்தில் திருமாலை 45 பாசுரங்களும் திருப்பள்ளியெழுச்சி
11-ம் பாடியுள்ளார். எளிய தமிழில் உள்ளத்தைக் கொள்ளை கொள்ளும் பாசுரங்கள் தொண்டரடிப்
பொடியுடையவை. இவர் பாடிய தலங்கள் ~ : திருவரங்கமும்
நாம் பார்க்க முடியாத பரமபதமும்.
தொண்டரடிப்பொடி என்பது ஒரு
வகையான புனைபெயர். வைணவ மரபில் பகவானின் அடியார்களின்
திருவடிகளின் தூசுகூட புனிதமானது என்கிற நம்பிக்கையின் அதீத வடிவமாக தொண்டரடிப்பொடி என வைத்துக் கொண்டார். இவரது இயற்பெயர் விப்ர நாராயணன்.
திவ்ய பிரபந்தத்தில் பிறிதோர் இடத்தில கூட 'இப் பாத தூளி படுதலால் இவ்வுலகம் பாக்கியம்
செய்ததே' என்று வருகிறது. அனுதினமும் காலை எல்லா திவ்ய தேசங்களிலும் எம்பெருமானை
பள்ளி எழுப்பும், திருப்பள்ளியெழுச்சி இவரது பாசுரம்.
No body would do
mistakes, if they are humble and realize that ‘life on earth is short’ and can
come to an end very suddenly. It is another matter that who firmly
follow Sriman Narayana would never indulge in wrong activities.
புரளும்போது அறியமாட்டீர்-
இந்த சரீரமானது எப்போது நிலத்தில் சாயும் என்ற சமயத்தை அறிந்தவர் அல்லீர்
The main tenet of
Vaishnavism is ‘total surrender’ (saranakathi) to God. In one of his
poems – “OOrilen Kaaniyillai” – this Azhwar has sung : “ I have no place; no properties; no
relatives; none other than you; I know only your Lotus feet in this material
world and cannot but cling to your Lotus feet; O Lord of Blue hued sky colour!
You are my only refuge. I am crying towards you, Oh the Lord of
Arangam (Srirangam) only you can clear me of all my sins and do good for me”
ஊரிலேன் காணியில்லை
உறவு மற்றொருவர் இல்லை
பாரில் நின் பாதமூலம்
பற்றிலேன் பரம மூர்த்தி*
காரொளி வண்ணனே என்
கண்ணனே கதறுகின்றேன்
ஆருளர்க் களைகண்
அம்மா அரங்க மாநகருளானே.
-
~~~ That is one of the pasurams of Thondaradipodi
Aazhwar whose birthday mahothsavam is celebrated today (kettai
nakshathiram in the month of Margazhi).. .. Thondaradipodiar
gave us the “Thirumalai” (45 songs) and Thirupalli Ezhuchi (10) which are
sung everyday to wake up the Lord. He sang about Thiruvarangam and
Paramapatham.
This Azhwar at birth was
named Vipra Narayanar and is also known as Bhaktanghri renu .
Thondaradippodi Alvar was born in a small village by name 'Thiru mandangudi' in
Prabhava year, Margazhi month, Krishna chaturthi, in Kettai (Jyestha)
Nakshatram (star). This Thirumandangudi is in Chozha nadu near
Kumbakonam, the nearest landmark being Thiruvarooran sugars factory.
At this place, Lord Ranganatha is seen in a rare standing posture. Azhwar
dedicated himself to serving the God at Thiruvarangam and sought darshan of the
Supreme Lord Ranganatha – who yielded by providing him a special standing
darshan. It would appear that the same Lord Ranganatha of Sri Rangam has
just stood up to provide darshan to His devotees here. Here at
Mandangudi, we have Lord Ranganatha in a standing posture alongwith Sridevi and
Bhumadevi. The Uthsavar is Azhagiya Manavalar. There is separate sannadhi
for the Thayar also.
சூரியன் கிழக்கே தோன்றி விட்டான்; கன இருள் அகன்றது. காலைப்பொழுது, மலர்களில் தேன் ஒழுகுகிறது. தேவர்கள் வந்து எதிர்திசையை நிரப்புகிறார்கள். அவர்களுடன் யானைகளின் கூட்டமும் வந்துள்ளன. முரசு கடல்அலைபோல அதிர்கிறது. அரங்கனே
எழுந்து அருள்வாய் – அரங்கத்தம்மா பள்ளி எழுந்தருளாயே” என திருவரங்கனை துயில் எழுப்புகிறார். தனது திருமாலையில் திருவரங்கனையும் அவனது இடமான திருவரங்கத்தின் பெருமையையும் உரைக்கிறார்.
ஆழ்வார் பூலோக வைகுண்டம் என்று கொண்டாடப்படும் தலத்தில் எம்பெருமானுக்கு
கைங்கரியம்செய்ய ஒரு அழகிய நந்தவனம் அமைத்து அதில் பகவானுக்கு உகந்த மலர்களை வளர்த்து, மாலை தொடுத்து அந்த அரங்கனுக்கு சாற்றி மகிழ்ந்தார். இவ்வாறு
அவர் உலகில் எதையும் காணாமலும், எப்பொருள் மேலும் இச்சைக்
கொள்ளாமலும்கைங்கரியமே கண்ணாக இருந்தவர். திருவரங்கனை அனுபவிக்கும் சுகத்தை விட இந்திரலோகம் ஆளும் பதவி கொடுத்தாலும் கூட வேண்டேன் என
பாடிய ஆழ்வாரின் புறப்பாட்டின் போது, திருவல்லிக்கேணி திவ்யதேசத்தில் எடுக்கப்பட்ட
சில புகைப்படங்கள் இங்கே :
Azhwar describes himself
as a person standing before the Lord with the flower container [pook koodai] in
his shoulders and neatly strung ‘Thiruthuzhai maalai’ on his hands waiting for
the benevolence of Lord Ranganathar and gives darshan in the same manner aptly
described.
***தொடையொத்த துளவமும் கூடையும் பொலிந்து தோன்றிய தோள்
தொண்டரடிப்பொடி என்னும் அடியனை அளியனென்றருளி
உன்னடியார்க்கு ஆட்படுத்தாய் பள்ளி எழுந்தருளாயே!!
In the last century there
were Cinemas based on puranas and in Dec 1938 came the film titled “Vipra
Narayana” – directed by A. Narayanan; dialogue – Somayajulu; Songs – Narayanan
Vathiyar; Actors : Kothamangalam Seenu, D Suryakumar, TV Rajasundari, Ds
Krishnaveni and others. One cannot think of such films in the era where
they parody Gods and comedians always talk gibberish thinking that they are
questioning faiths. Let us shun such people and never encourage such things.
~ adiyen Srinivasadhasan.
No comments:
Post a Comment